Seropozitivni reumatoidni artritis – lečenje, simptomi

Reumatoidni artritis seropozitivni

Šta je to seropozitivni reumatoidni artritis

Seropozitivni reumatoidni artritis je autoimuna lezija tkiva zglobova. Ova bolest je uvek hronična i ima dva oblika koji su značajno različiti u simptomima i razvojnim karakteristikama.

U 80% slučajeva, reumatolozi dijagnostikuju seropozitivni reumatoidni artritis. Šta je to? Za ovaj oblik bolesti karakteristična je prisutnost reumatoidnog faktora u krvi – određene vrste proteina u biohemijskoj analizi krvi (autoantitela).

Seropozitivni oblik reumatoidnog artritisa je najopasniji i štetan je za pacijenta. On ima destruktivno dejstvo na zglobove i okolna tkiva, negativno utiče na membrane unutrašnjih organa i izaziva nepravilnosti u funkcionisanju sistema za cirkulaciju.

Na početku bolesti pacijent može dugo vremena živeti bez simptoma, pa seropozitivni reumatoidni artritis uzrokuje ozbiljna i često nepopravljiva oštećenja na zglobovima, što može dovesti do invaliditeta.

Preostalih 20% slučajeva pripadaju seronegativnom obliku reumatoidnog artritisa, u kojem nema reumatoidnog faktora u krvnom testu. Ovaj oblik patologije počinje oštro i sa izraženim simptomima:

– Povišena telesna temperatura u večernjim satima i normalna telesna temperatura ujutru,
– Otoci u blizini limfnih čvorova,
– Značajno smanjenje telesne težine,
– Atrofija mišića nogu.

Simptomi seropozitivnog reumatoidnog artritisa su drugačiji i znatno slabiji (o njima ćemo govoriti kasnije).

Ohrabrujuća vest glasi: seropozitivni oblik reumatoidnog artritisa može se lečiti u ranim fazama razvoja dok seronegativni oblik bolesti gotovo da ne reaguje na terapiju. Danas postoje savremeni lekovi koji utiču ne samo na simptome, već i na sam problem neadekvatnog imunološkog odgovora. Upotreba osnovnih lekova u kombinaciji sa suplementima koji sadrže vitamin D u velikim količinama, omogućuje promenu imunološkog odgovora i zaustavlja proces uništavanja zglobova.

Simptomi seropozitivnog reumatoidnog artritisa

Početni stadijum seropozitivnog reumatoidnog artritisa protiče gotovo asimptomatski. Simptomi se izražavaju implicitno, vrlo retko postoji njihovo pogoršanje, koja se brzo smanjuje. Zbog toga se, gotovo po pravilu, pacijent pretvara u reumatičara i dobija dijagnozu kada je bolest već poprimila hronični oblik, a mnoge patološke promene postale su nepovratne.

Simptomi:
– Osjećaj slabosti u celom telu;
– Neobjašnjiv gubitak težine;
– Povećano znojenje;
– Stalno povećanje telesne temperature prema večeri;
– Ukočenost zglobova ujutru i nakon dugotrajne nepokretnosti.

Glavna potvrda seropozitivnog reumatoidnog artritisa je rezultat testa krvi.

U seropozitivnom obliku bolesti, zglobovi se krive simetrično (na primer, isti zglobovi palca na levoj i desnoj ruci imaju vidljive i iste promene).

Kada nastupi degeneracija zglobova, na prvom mestu pogadja manje zglobove, a kako bolest napreduje tako se može primetiti i na velikim zglobovima.

Moguće komplikacije

Seropozitivni reumatoidni artritis može izazvati teške komplikacije i razne propratne bolesti.

Polazeći od destruktivne aktivnosti u zglobnim tkivima, bolest prodire u unutrašnje organe i uništava njihovu zaštitnu membranu i strukturu. To vremenom dovodi do poremećaja rada većine unutrašnjih što za rezultat ima razvoj mnogih ozbiljnih bolesti:

– Oštećenje tkiva vaskularnog sistema (vaskulitis);
– Hronično uvećanje limfnih čvorova;
– Nepovratne promene u plućnom tkivu;
– Oštećenje srčanog mišića;
– Poremećaji gastrointestinalnog trakta (mučnina, nadutost, bolovi u crevima).

Terapija bola

S obzirom da reumatoidni artritis dovodi do oštećenja okolnih nerava, primenjuju se lekovi za saniranje neuroloških bolova. Za ublažavanje bola indikovana je akupunktura i laser ali i ultrazvučno vođene blokade.

Seropozitivni reumatoidni artritis – metode lečenja

Savremena medicina ima mogućnosti da zaustavi proces bolesti koje uzrokuje seropozitivni reumatoidni artritis u ranim fazama. Vrlo je važno da se na vreme obratite reumatologu i podvrgnete detaljnom pregledu.

Lečenje nužno mora biti složeno: kombinacija terapije savremenim medikamentima, tradicionalnim lekovima i fizikalnom terapijom u većini slučajeva omogućava da se uspori proces uništavanja tkiva i organa. Dakle, rano dijagnostikovanje seropozitivnog reumatoidnog artritisa je od presudnog značaja za dalji tok bolesti.

Odgovoran stav prema svom zdravlju, redovne posete lekara i specijalan vid ishrane, mogu poraziti seropozitivni reumatoidni artritis. Važno je na vreme stići kod reumatologa i ne prekidati prepisane medicinske mere na svoju ruku. Poštovanje svih lekarskih pregleda i saveta bolesnika može osloboditi od neugodnih simptoma ove bolesti i omogućiti mu da i dalje voditi normalan život.