Hemoroidi

Hemoroidi su normalna anatomska vaskularna struktura u analnom kanalu.

Hemoroidi

Proširenje hemoroidalnih vena ispod sluzokože završnog dela debelog creva odnosno analnog kanala, koje su prekrivene manje ili više oštećenom sluzokožom, predstavljaju hemoroidalnu bolest.

Sva stanja koja dovode do pojačanog pritiska u venama završnog dela debelog creva doprinose nastanku hemoroidalne bolesti. Pored genetike, kao razlog za nastanak ove bolesti ističe se i preterana gojaznost, kao i neredovna i neadekvatna ishrana, problemi sa varanjem i ekstremni napori.

Smatra se da oko 70% stanovnika industrijski razvijenih zemalja, starosne dobi preko 50 godina, ima određeno negativno iskustvo sa hemoroidima.

U zavisnosti od stepena napretka bolesti, hemoroidi mogu biti različite morfologije i veličine, te se klasifikuju od I do IV stepena.

Simptomi postojanja hemoroida mogu biti veoma različiti, pa tako, hemoroidi mogu da krvare, peku, svrbe, bole, tromboziraju i uklješte se.

Za uspostavljanje dijagnoze, dovoljan je hirurški pregled sa anoskopijom.

Kako se izvodi postupak

U zavisnosti od stadijuma i simptoma, u Atlas opštoj bolnici lečenje može biti nehirurško i hirurško.

Nehirurško lečenje sprovodi se sistemskim lekovima (vezoaktivne supstance), topičkim agensima (masti, kreme, melemi, čepići), sklerozantnom terapijom (ubrizgavanjem odgovarajućih rastvora koji skleroziraju – zatvaraju krvni sud), i/ili postavljanjem elastičnih gumenih ligatura na hemoroide.

Hirurško lečenje može da bude klasično i savremeno.

Klasične hirurške metode uklanjanja hemoroida (hemoroidektomija) podrazumevaju preparisanje i odstranjenje hemoroidalnih čvorova i njihovo podvezivanje na tipičnim mestima.

Kod klasične metode postoji rizik od određenih komplikacija kao što su: otežani i produženi oporovak, jak stepen postoperativnog bola koji može da traje danima pa i nedeljama, oštećenje sfinktera, sužavanje anusa i slično.

Klasična hirurška metoda rešavanja hemoroida se radi u opštoj anesteziji, dok se savremene metode izvode u kratkotrajnoj intravenskoj analgo-sedaciji u kombinaciji sa lokalnom infiltracionom anestezijom.

Savremene metode lečenja su minimalno bolne, pa je samim tim i oporavak brz i pacijenti najčešće posle 24 – 48 h mogu da se vrate svojim svakodnevnim aktivnostima. Postoje dve savremene metode lečenja.

„Ligasure“  metoda kojom se vrši radiofrekventna koagulacija proširenih krvnih sudova uz pomoć „Ligasure“ aparata i Laserska hemoroidoplastika koja podrazumeva lasersku sklerozaciju proširenih hemoroidnih vena.

Sve navedene savremene procedure su u razvijenim zemljama postale standard.

U Atlas opštoj bolnici ovakve operacije su skoro potpuno potisnule klasičnu hiruršku metodu rešavanja hemoroida.

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Hemoroidi

Eksperti iz oblasti: Hirurgija