Hirurgija vena

Operacija proširenih vena rešava ovaj problem nogu koji decenijama može da bude značajan zdravstveni i estetski problem.

Operacija proširenih vena
Hirurgija vena

Proširene vene donjih ekstremiteta posledica su širenja potkožnih vena.

Kod zdravih ljudi, venski zalisci površinskih i dubinskih omogućavaju protok venske krvi prema srcu.

U slučaju proširenih vena, zalisci više ne mogu da obavljaju svoju funkciju (propusni su u oba smera), pa se krv iz dubinskih vena vraća u površinske povećavajući u njima pritisak koji se širi sve do stopala.

Proširene vene kvare estetski izgled, mogu da budu i uzrok bolova, noćnih grčeva, osećaja težine u nogama, pa i ozbiljnih komplikacija kao što su stvaranje otvorenih rana na nogama, tromboze, opasne embolije pluća.

Intervencija se preduzima onda kada preventivne mere – lekovi i drugi vidovi terapije, ne daju rezultate, a postoje i nagoveštaji da mogu uslediti komplikacije.

Optimalan način lečenja prevencije tromboze i svih eventualnih posledica njenog nastanka su: redukcija težine, izbegavanje dugog sedenja i stajanja, hodanje, uzimanje većih količina tečnosti i pravovremeno hirurško lečenje bolesti proširenih vena.

Kod već nastale tromboze, hirurško lečenje je moguće samo u prvih nekoliko sati, a hronična terapija traje mesecima, a često i godinama.

Lečenje bolesti proširenih vena u Atlas opštoj bolnici  podrazumeva prevenciju tromboze, a kod verifikovane DVT ili tromboflebita prevenciju stvaranja novog tromba na već postojećem.

Operacija proširenih vena postupak

Operacija proširenih vena se izvodi u epiduralnoj ili spinalnoj anesteziji, osim kada bolesnik zahteva opštu anesteziju.

Klasična operacija vena ili stripping vena, izvodi se kod varikoznih vena nogu. To su otečene, bolne vene, pune krvi.

Stripping vena se radi u sledećim slučajevima: zbog venske insuficijencije, odnosno kada varikozne vene narušavaju krvotok, kod bolova u nozi, zbog ulkusa i rana uzrokovanim prevelikim pritiskom u veni, zbog venskog ugruška i upale vena, estetskog poboljašnja nogu, kao i zbog lipodermatoskleroze, odnosno, masnog tkiva ispod kože koje očvrsne i s vremenom formira veliki pritisak u venama.

Ovom metodom se uklanja velika vena koja prolazi kroz celu dužinu noge i koju nazivamo vena saphena magna.

Stripping vena traje otprilike 1-2 sata. U većini slučajeva, operacija se radi pod opštom anestezijom, ali postoje i slučajevi kada se zbog opšteg zdravstvenog stanja pacijenta ili iz nekog drugog razloga operacija izvodi pod delovanjem regionalne anestezije i anelgetika.

Hirurg radi manje rezove na nozi, koji su smešteni iznad najviše i najniže tačke oštećene vene. Gornja tačka je obično u visini prepona, dok je donja tačka u visini skočnog zgloba.

Hirurg će zatim pripremiti tanku savitljivu plastičnu žicu koja se umeće u venu do prepona. Hirurg vodi žicu kroz venu do drugog otvora na donjem delu noge.

Žica se potpom izvlači kroz donji rez, i ona povlači za sobom venu van.

Nakon šivenja, stavljaju se posebni zavoji i preko toga komresivna čarapa.

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Hirurgija vena

Eksperti iz oblasti: Opšta hirurgija