Pilonidalni Sinus

Pilonidalna bolest (pilonidalni sinus, urasla dlaka) je hronična infekcija kože u brazdi između gluteusa na oko 2-3 cm iznad čmara. Prouzrokovana je reakcijom na dlačice koje se zabadaju u razmekšanu kožu tog dela tela.

Pilonidalni Sinus

Bolest je češća kod muškaraca nego kod žena i najčešće se javlja između puberteta i 40-te godine. Takođe predstavlja čestu pojavu kod gojaznih i kosmatih ljudi.

Tačan uzrok pilonidalnog sinusa predstavlja urođena mana kože koja prekriva ovaj deo tela.

Naime, prilikom embrionalnog razvoja, dolazi do zaostatka delova primitivne notohorde u koži ove regije, pa kada dođe do nagomilavanja mrtvih ćelija i ostataka kože i dlaka, formira se zapaljenje.

Pored toga, postoji mogućnost urasle dlake, tokom perioda dugotrajnog sedenja.

Jedan od faktora rizika može da bude i prekomerno znojenje.

Što se tiče manifestacije pilonidalnog sinusa, određeni broj pacijenata nema nikakve simptome ove bolesti a kod jednog broja pacijenata promena može da bude veoma bolna. Najčešće pacijenti sami mogu da napipaju bubuljicu iz koje može da curi gnojav sekret.

Pored toga, često je otežano sedenje ili nemogućnost hodanja, a kada dođe do spontanog pražnjenja ciste, nastupa kratkotrajno olakšanje, nakon čega ubrzo dolazi do formiranja gnojnih masa.

Kako se izvodi postupak

Lekari Opšte bolnice Atlas savetuju da je terapijski princip hirurška intervencija koja podrazumeva eksciziju kože i obolelih delova potkožnog tkiva i ostavljanje rane da samostalno zaceli, odnosno takazvano sekundarno zarastanje.

Često je neophodna i upotreba antibiotika u postoperativnom, a neretko i u preoperativnom periodu.

Postoji mogućnost i zatvaranja rane odmah nakon intervencije, ali je ona povezana sa nešto većim stepenom infekcija i ponovnog javljanja sinusa, ili ciste. Tada dolazi u obzir primena fibrinskog lepka u šupljinu i formiranje flapova od okolne kože.

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Pilonidalni Sinus

Eksperti iz oblasti: Hirurgija