Gastroskopija

Gastroskopija – savremeni pregled jednjaka želuca i dvanaestopalačnog creva.

Predstavlja kratkotrajan i bezbolan pregled za pacijenta.

Gastroskopija

Vaš lekar može preporučiti endoskopsku proceduru – gastroskopiju da bi:

1. ispitao simptome

Endoskopija može pomoći vašem lekaru da utvrdi šta je uzrok digestivnih problema i simptoma kao što su:

mučnina, povraćanje, bol u stomaku, otežano gutanje i digestivno krvarenja.

2. postavio dijagnozu

Vaš lekar može koristiti endoskopiju za prikupljanje uzoraka tkiva (biopsija) za utvrđivanje bolesti i stanja kao što su:

Otklonio ustanovljeni problem ili potencijanu pretnju – Vaš lekar može da specijalnim instrumentima na endoskopu, koje poseduje Atlas endo centar, pristupi vašem digestivnom sistemu za lečenje problema kao što je:

Endoskopski aparat Atlas Opšte bolnice omogućava lekarima da koriste tehnologiju pod nazivom – uski opseg slike, koji koristi posebnu boju svetlosti u cilju ranog otkrivanja prekanceroznih stanja, kao što su Baretov jednjak.

Kako se pripremiti za gastroskopiju?

Vaš lekar će vam dati određene instrukcije da se pripremite za gastroskopiju. U nekim slučajevima lekar može tražiti da prestanete da pijete i jedete 4 do 8 sati pre nego što ste obavi endoskopija. Tako bi se osiguralo da je vaš stomak prazan za dijagnostiku.

Lekar takođe može tražiti da prestanete sa uzimanjem određenih lekova u danima pre vaše endoskopije.

Ako imate hroničnih bolesti  kao što su dijabetes, srčane bolesti ili visokog krvnog pritiska, vaš lekar će vam dati posebne instrukcije u vezi sa vašom terapijom.

Kako se izvodi postupak

Gastroskopija se može izvoditi u lokalnoj ili u kratkotrajnoj intravenskoj anesteziji, koja je preporučljivija zbog komfora pacijenta.

Lokalni anestetik, kojim se anestezira usna duplja, može biti u formi spreja ili gela i nanosi se direktno na zadnji zid grla, daje se neposredno pre početka pregleda i služi da ublaži osećaj neprijatnosti dok endoskop prolazi kroz ždrelo.

U kratkotrajnoj intravenskoj anesteziji, pri izvođenju procedure nema neprijatnosti; pri samoj proceduri pacijent spava- procedura nije bolna, ne radi se intubacija, niti stavlja maska, a buđenje je lako i prijatno.

Aparat je oblika tankog creva koji ima lampicu na vrhu i plasira se kroz usta gde je štitnik od mekane plastike pod kontrolom oka sve do kraja dvanaestopalačnog creva.

Ovom vrstom dijagnostike se lepo može videti jednjak, želudac, spojevi na prelazu jednjaka u želudac i spojni prelaz iz želuca u dvanaestopalačno crevo. Tokom gastroskopije moguće je uzeti i biopsiju ukoliko lekar proceni da je to potrebno.

Sama procedura traje od 10 do 20 minuta.

Šta možete očekivati posle gastroskopije?

Nakon endoskopije bićete odvedeni u sobu za oporavak da se razbudite i odmorite. U sobi za oporavak možete ostati do sat vremena kako bi vas medicinski tim ispratio do potpunog prestanka delovanja sedativa.

Po izlasku iz bolnice može doći do pojave nekih blago neprijatnih znakova i simptoma nakon endoskopije, kao što su: nadimanje i gasovi, grčevi i upaljeno grlo (bolovi u grlu)

Ovi znaci i simptomi će se poboljšati s vremenom. Ako ste zabrinuti ili vam je vrlo neprijatno,  javite se lekaru .

Rezultati gastroskopije

Kompletiran izveštaj i nalaz lekara se dobija u zavisnosti od situacije utvrđene tokom gastroskopije. U slučaju da nije uzeta biopsija nalaz lekara se dobija nakon izvršene dijanostičke procedure.

Ukoliko je uzet uzorak tkiva (biopsija), možda ćete morati da sačekate nekoliko dana da biste dobili rezultate iz laboratorije za testiranje, a nakon toga i definitivan izveštaj sa predlogom lečenja.

Endoskopija-gastroskopija je vrlo bezbedna procedura.

Retke komplikacije su krvarenje, infekcije i povrede zida nekog od organa za varenje. Možete smanjiti rizik od komplikacija pažljivo pridržavajući se uputstava Vašeg lekara za pripremu za gastroskopiju, kao što su post i ne uzimanje određenih lekova.

U sklopu Atlas Opšte bolnice postoji poseban blok za funcionalnu dijagnostiku koji u sebi ima operacionu salu, endoskop poslednje generacije sa posebnim izvorom svetlosti za detektovanje patoloških promena, apartmanski smeštaj i intezivnu negu sa respiratorom. U dijagnostičkom bloku se pored gastroskopije može obaviti i kolonoskopija.

Tim lekara usko specijalizovanih za ovu vrstu dijagnostike čine eminentni hirurzi Centra za hirurgiju jednjaka i specijalisti gastroenterologije.

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Gastroskopija

Pitajte naše eksperte iz oblasti: Dijagnostika – gastroskopija