Zamena lumbalnog diskusa

Zamena lumbalnog diskusa je vrsta operacije leđa ili kičme. Kičma se sastoji od kostiju nazvanih pršljenovi koji su naslagani jedan na drugi. Diskovi između pršljenova funkcionišu poput jastuka koji im dozvoljavaju da se okreću i kreću bez da se kosti trljaju jedna o drugu. Lumbalni pršljenovi i diskovi nalaze se na dnu kičme. Zamena lumbalnog diska podrazumeva zamenu istrošenog ili degenerisanog diska u donjem delu kičme veštačkim diskom od metala ili kombinacijom metala i plastike.

Zamena lumbalnog diska se generalno smatra alternativom uobičajenijoj operaciji spinalne fuzije. Fuzija trajno spaja 2 pršljena zajedno. Zamena lumbalnog diska je velika operacija koja zahteva opštu anesteziju i boravak u bolnici.

Glavni razlog zašto vam je potrebna zamena lumbalnog diska je lečenje bolova u donjem delu leđa. Ipak, nisu svi sa bolovima u leđima dobar kandidat za operaciju zamene lumbalnog diska. Vaš lekar će morati da uradi neke testove da vidi da li je to prava procedura za vas.

Uopšteno, operacija zamene lumbalnog diska može se preporučiti ako:

1. Bol u leđima uglavnom dolazi od samo 1 ili 2 diska u donjoj kičmi
  2. Nemate značajnu bolest zglobova ili kompresiju na nerve kičme
  3. Nemate preveliku težinu
  4. Ranije niste imali operaciju kičme
  5. Nemate skoliozu ili drugu deformaciju kičme

Kao i sve operacije, zamena lumbalnog diska predstavlja određeni rizik. Zamena diska zahteva veći pristup kičmi od standardnih operacija fuzije.

Neki od potencijalnih rizika ove operacije uključuju:

1. Infekcija veštačkog diska ili područja oko njega
  2. Dislokacija ili pomeranje veštačkog diska
  3. Prelom implantata
  4. Otpuštanje ili habanje implantata
  5. Suženje kičme (stenoza)
  6. Problemi zbog loše postavljenog implantata
  7. Ukočenost
  8. Krvni ugrušci u nogama zbog smanjene aktivnosti

Mogu postojati i drugi rizici, u zavisnosti od vašeg specifičnog zdravstvenog stanja. Uverite se da razumete rizike i prednosti zamene lumbalnog diska i pre zahvata razgovarajte sa svojim hirurgom o svim problemima.

Uz fizički pregled i istoriju bolesti, možda će vam trebati rendgenski snimci, MRI ili CT i testovi krvi. Oni pomažu lekaru da identifikuje pravu prirodu i stepen bolova u leđima i oštećenja kičme. Možda će biti potrebni i za bolji pregled kičme i odlučivanje da li je operacija prava stvar za vas.

Verovatno ćete morati da ostanete u bolnici nekoliko dana nakon operacije. Budući da zamena lumbalnog diska ne zahteva zarastanje kosti, period oporavka može biti brži nego kod drugih operacija na leđima. Dobićete lekove protiv bolova ako vam zatrebaju i možda će vas ohrabriti da stojite i hodate prvi dan nakon operacije.

Pokazaće vam se kako se pravilno kretati i kako da radite vežbe, poput nežnih uvrtanja trupa. Ovo će vam pomoći da zadržite kičmu i pomoći će vam da se brže oporavite i oporavite. Moraćete da izbegavate bilo kakve aktivnosti ili kretnje neko vreme. Oporavak može potrajati od nekoliko nedelja do nekoliko meseci.

Zamena lumbalnog diska generalno poboljšava bol, ali je ne uklanja u potpunosti. Razgovarajte sa svojim lekarom da biste dobili realnu ideju o tome šta možete očekivati nakon ove operacije. Takođe razgovarajte sa svojim lekarom o uputstvima koja morate da sledite nakon operacije, šta možete, a šta ne možete da uradite, znacima problema na koje morate paziti i kada morate da se obratite lekaru.