Prelom kičme operiše u lokalnoj anesteziji – doktor Milenko Savić

Starenje je prirodan biološki proces koji se ne može odložiti, ali se pojedine bolesti mogu odložiti ili čak izbeći uz poštovanje zdravijih stilova života koji lekari preporučuju.

Najčešće bolesti koje pogađaju naše drage starije članove porodice su:

• povišen pritisak
  • kardiovaskularne bolesti
  • hronične bolesti respiratornih organa
  • reumatske bolesti
  • oboljenja koštano zglobnog sistema
  • dijabetes
  • maligne bolesti
  • bolesti nervnog sistema

Srbija spada u red zemalja sa populacijom gde broj 65-o godišnjaka uveliko nadmašuje broj mlađe populacije. Starenje sa sobom nosi niz zdravstvenih tegoba a zdravstveni sistem nije baš naklonjen starijoj populaciji. Starije pacijente najčešće zatičemo u čekaonicama Domova zdravlja ili na predugačkim spiskovima gde čekaju na neophodnu hiruršku intervenciju. Broj pacijenata se iz dana u dan povećava, naše stanovništvo je sve starije a jedan od velikih i veoma čestih problema su svakako bolesti kičme.

Doktor Atlas opšte bolnice, Milenko Savić – neurohirug / spinalni hirurg, svakodnevno operiše prelome kičme kod starijih pacijenata u lokalnoj anesteziji. Pacijenti istog dana ustaju iz kreveta i vraćaju se svojim aktivnostima, bez bolova a sve to minimalno invazivno i rutinski  kaže dr Savić.

Govorimo o bolestima koje su možda najčešće u najstarijem životnom dobu, dakle o pacijentima koji su pored drugih bolesti podložni i bolestima kičme. Ovo se uglavnom odnosi na ženski pol i bolesti kičme koje su vezane za osteoporozu. Pre svega mislimo na prelome kičme koji mogu da se dese čak i bez neke posebne traume, bez posebnog opterećenja. Nastaju na terenu razmekšanih kostiju koji su skoro kod većine pacijenata

neminovnost starenja odnosno sazrevanja. Ranije je to predstvaljalo veliki problem jer se radi o pacijentima koji su starije životne dobi. Pacijenti su uglavnom i sa nekim drugim bolestima koje su prepreka za veću i opsežniju intervenciju.

Sada je razvijena tehnika da se prelomi kičme, kod takvih pacijenata rade u lokalnoj anesteziji, dakle ne posotiji ni jedna bolest koja bi bila prepreka za takvu intervenciju. Opercija kičme radi se minimalno invazivno, pristupa se na kičmu kroz jedan ubod iglom. Kroz tu iglu se u slomljeno pršljensko telo ubrizgava cement, time se ojačava pršljen, odnosno rešava prelom odnosno bol koji je najdominantniji simptom.

Istovremeno se ojačava ceo kičmeni stub tako da pacijenti mogu slobodno da ustanu i hodaju nekoliko sati nakon intervencije.Nakon operacije pacijenti se bez bolova vraćaju normalnim životnim aktivnostima.

Veliki je strah ranije postojao kod bilo kakvih intervencija na kičmi kada su u pitanju starije a i mlađe osobe.  Danas je to intervencija koja se radi rutinski, u lokanoj anesteziji i ne postoji teoretski nikakva kontraindikacija niti postoji mogućnost komplikacija.

Atlas opšta bolnica poseduje 4 operacione sale koje su opremljene najmodernijim uređajima koje možete naći samo u najboljim  evropskim i američkim bolnicama a nama hirurzima je to od velikog značaja.

Ovakve intervencije se rade ne samo kod preloma osteoporoze nego i kod drugih preloma koji mogu nastati zbog nekih patoloških procesa kao što je zapaljenje, često tumor ili metastaze tumora na kičmi s tim što je kod takvih pacijenata potrebno da pršljensko telo bude očuvanih kontura.

Svako doba života ima svoje posebne probleme i teškoće, pa ih ima i starost. Ljudi u starosti oboljevaju češće nego u ostalim životnim dobima. Mi razumemo potrebe naših pacijenata svih uzrasta i nastojimo da maksimalno stručno izvodimo procedure koje elimišu bol i što je najvažnije, koje našim pacijnetima starije dobi omogućavaju kvalitetnu, pokretnu i aktivnu starost.

Atlas Opšta bolnica poseduje CENTAR ZA BOLESTI KIČME koji čine centar za skrining dečijih deformiteta i centar za hirurgiju kičmenog stuba. U okviru centra izvode se najsloženije i najkomplikovanije operacije kičme od strane vrhunskih stručnjaka iz oblasti ortopedije / neurohirurgije / spinalne hirurgije: dr Milenko Savić, dr Slaviša Zagorac, dr Vojislav Basara. Našim hirurzima na raspolaganju je najsavremenija oprema kao i poslednji svetski medicinski trendovi i edukacije. U Atlas opštoj bolnici neretko se obavljaju  i operacije na kojima učestvuju svetski priznati stručnjaci iz celog sveta koji zajedno sa našim hirurzima pružaju mogućnosti savremenog lečenja svim pacijentima Atlas opšte bolnice na istom nivou kao u najpoznatijim svetskim bolnicama.

Razgovor sa doktorom Milenkom Savićem sa snimkom operacije kičme pogledajte na sledećem linku:

(dr Milenko Savić – neurohirurg/spinalni hirurg, dr Slaviša Zagorac – ortoped/spinalni hirurg, dr Vladan Milošević -anesteziolog, Sandra Dabić – instrumentarka, Ivana Pančić – instrumentarka, Nikola Šoškić – anestetičar, Nikola Novaković – RTG tehničar, Milan Jovanović – medicinski tehničar…)