Čeka vas operacija štitne žlezde? Sve ovo treba da znate!

Štitna žlezda je smeštena je na prednjoj strani vrata i ima važnu ulogu u organizmu, a to je lučenje hormona koji regulišu metabolizam. Ova osetljiva žlezda veoma često strada usled stresa, nedovoljno joda u ishrani ili zbog genetske sklonosti.

Procene su da skoro polovina stanovništva ima neku promenu na štitnoj žlezdi, a čvor u štitnoj žlezdi ima čak četiri posto stanovništva. Bolesti štitne žlezde su oko šest puta češće kod žena nego kod muškaraca. Vrlo često je operacija štitne žlezde jedino trajno rešenje ovih zdravstvenih problema.

Kada je neophodna operacija štitne žlezde?

Delimično ili potpuno odstranjivanja štitne žlezde se vrši kada dođe do poremećaja njene funkcije i promena u građi. Ove promene su izazvane u najvećem broju slučajeva hipertireozom (povećanim lučenjem hormona štitne žlezde), zatim usled hipotireoze (smanjenog lučenja hormona) i kod pojave strume (nodoznog uvećanja žlezde), kod hronične upale štitne žlezde i kod sumnje na pojavu karcinoma.

Ukoliko postoji bilo kakva sumnja na postojanje karcinoma neophodno je da se izvrše sve analize, ali se svakako radi operacija štitne žlezde tokom koje se vrše i analize izmenjenog tkiva. Kada se potvrdi sumnja na karcinom tokom operacije uklanja se obavezno cela štitna žlezda. U svim drugim slučajevima se uklanja njen veći deo, do 90 % žlezde. Prema preporukama svetskih endokrinloga sve osobe za koje se dokaže da imaju genetsku sklonost ka karcinomu štitne žlezde, prisustvo PET – proto –onkogena,  treba da se operišu pre razvoja karcinoma.

Operacijom štitne žlezde se postiže uravnotežen rad preostalog dela žlezde i nestanak simptoma koji su otežavali funkcionisanje obolele osobe. Uvećana štitna žlezda često izaziva promuklost, ometa gutanje, a nekad i disanje. Operacijom štitne žlezde se uglavnom postiže trajno izlečenje bolesti.

Minimalno invanzivna operacija štitne žlezde

Operacija štitne žlezde se izvodi u opštoj anesteziji i može da traje do dva sata. Savremena operacija štitne žlezde podrazumeva minimalno invanzivni pristup, što znači da se obavlja kroz vrlo mali rez. Rez se pozicionira tako da ostaje sakriven u prirodnom naboru kože i kasnije ožiljak ostaje slabo primetan. Minimalno invanzivna operacija štitne žlezde (tireoktomija) vrlo malo oštećuje okolno tkiva pa je samim tim lakša za oporavak pacijenta. Minimalan rez znatno smanjuje rizik od komplikacija, uz obavezno angažovanje iskusnog hirurga.

Minimalno invanzivna procedura se koristi kod struma i čvorića veličine do četiri centimetra i kod operacija paraštitaste žlezde. Kada su promene na štitnoj žlezdi veće, neophodno je napraviti nešto veći rez.

Život nakon operacije

Nakon operacije ostaje se u bolnici uglavnom samo jedan dan, a pacijent se javlja na kontrolu nakon desetak dana. Konci koji se koriste za zašivanje rane se resorptivni i ne skidaju se nakon operacije. Pacijenti moraju da se uzdržavaju od naprezanja i podizan ja tereta bar naredne dve – tri nedelje. Nakon operacije štitne žlezde, čak i kada je u potpunosti odstranjena, žene mogu da se odluče na rađanje.

Izaberite hirurga od poverenja

Veoma je važno da operaciju štitne žlezde obavljaju iskusni hirurzi sa velikim brojem operacija iza sebe, kako bi se izbegle komplikacije u vidu krvarenja paraštitaste žlezde ili povrede nerava.

U Atlas opštoj bolnici se obavi veliki broj operacija štitne žlezde svake godine, a naši hirurzi pomno prate sve inovacije u sferi endokrine hirurgije. Od prvog javljanja u bolnicu do operacije štitne žlezde može da prođe svega par dana.

Pacijent je u prilici da ugovori operaciju za datum koji mu najviše odgovara spram ličnih obaveza. Sva preoperativna priprema se obavlja u jednom danu u Atlas opštoj bolnici bez čekanja i uključena je cenu operacije.