Da li je pojava krvi u stolici razlog za paniku?

Hematofobija predstavlja jedan od strahova jakog intenziteta koji se javlja viđenjem prolivene krvi. Ovaj prizor pogotovo zna da bude dramatičan kada se krv primeti u toaletu nakon stolice. Najčešće se javlja potreba da se pacijenti istog trenutka jave lekaru u želji da preduprede dalje komplikacije. Pojava sveže krvi u stolici se naziva rektoragija i ne mora uvek nužno da znači da vodi ka životno ugrožavajućoj situaciji. Intenzitet krvarenja može da varira od blagog, kada se nailazi na tragove krvi na toaletnom papiru, do srednje teškog i teškog. Dobra vest je da je uzrok rektalnog krvarenja najčešće benignog porekla i može biti uzrokovan analnom fisurom, hemoroidima, konstipacijom ili tvrdom stolicom. Ovi problemi se najčešće inicijalno rešavaju konzervativnim tretmanom upotrebom medikamenata i promenom navika u ishrani. Uzročnici krvarenja mogu da budu i ozbiljnije prirode i često zahtevaju hirurško lečenje neretko uz multidisciplinarno lečenje koje uključuje gastroenterologa, onkologa, radiologa i radioterapeuta. Ova krvarenja mogu biti izazvana beningim obolenjima (inflamatorne bolesti creva, divertikularna bolesti) ili pojavom tumorskog procesa na debelom crevu i rektumu, a nekada i iz određenih partija tankog creva.

Da se osvrnemo na pitanje sa početka teksta da li je pojava krvi u stolici razlog za paniku? Najčešće nije, ali jeste trenutak kada pacijent treba da se javi ekspertu iz oblasti gastroenterologije i hirurgije koji će detaljno da sagleda problem i indikuje adekvatno ispitivanje i lečenje.

U Opštoj bolnici „Atlas“ sprovodi se kompletna dijagnostika digestivnog trakta, sa posebnim osvrtom na endoskopski pregled debelog creva – kolonoskopiju koja predstavlja zlatni standard imajući u vidu da omogućava direktnu vizualizaciju problema, biopsiju viđene promene, a nekada i uklanjanje promene (polipektomija) koja uglavnom dovodi do izlečenja u toku same procedure. Tim iskusnih gastroenterologa sarađuje sa timom kolorektalnih hirurga sa višedecenijskim iskustvom koji mogu da sprovode najkomplikovanije hirurške zahvate otvorenim i laparoskopskim putem.

Kao što je već prethodno navedeno, najčešći uzročnik pojave sveže krvi u stolici su hemoroidi. Nekada konzervativni tretman nije dovoljan i ovaj problem postaje hroničan i umnogome kvari kvalitet života pacijentima. Uznapredovali hemoroidi predstavljaju higijenski problem, nerekto izazivaju bolnu simptomatologiju, a mogu dovesti i do pojave inkontinencije i nemogućnosti adekvatnog zadržavanja gasova. Ovaj problem je moguće lako rešiti revolucionarnom „Trilogy“ metodom koja se sada sprovodi samo u opštoj bolnici „Atlas“. O ovoj sofisticiranoj metodi smo već ranije pisali i njena osnovna prednost je manji postoperativni bol i brže vraćanje svakodnevnim aktivnostima.

Ukoliko primetite krv u stolici potrebno je da zakažete pregled u cilju dalje dijagnostike i eventualnog hirurškog lečenja. Današnje statistika pokazuju da preko 50% pacijenata koji imaju navedeni problem nikada se ne jave lekaru. Nažalost neki od njih imaju krvarenje uzrokovano malignim procesom koji može biti uspešno lečen ako se otkrije na vreme.

Opšta bolnica „Atlas“ vam pruža sigurnost imajući u vidu da postoji zaokružen proces dijagnostike i tretmana od pojave prvog simptoma do konačnog izlečenja. Sve dijagnostičko-terapijske metode se mogu sprovoditi, po promotivnim cenama, bez bola i u analgosedaciji uz anesteziološki monitoring.