Naizgled nerešiva pogrbljenost kod obolelih od Bahterevljeve bolesti

Naizgled nerešiva pogrbljenost kod obolelih od Bahterevljeve bolesti, može da se u potpunosti koriguje operativnim putem. Ono što je do sada izgledalo nemoguće i  nerešivo, a što je pacijentima drastično otežavalo normalan život, sada je rešivo i moguće. Potpuna korekcija deformiteta hirurškim putem.

Dr Savić Milenko objašnjava i pokazuje kako se hirurški koriguje drastična pogrbljenost pacijenata koji boluju od  Mb. Bechterew.

Bahterevljeva bolest (Mb. Bechterew) ili Ankilozirajući spondilitis je hronično zapaljensko oboljenje koje zahvata zglobove kičme i karlice najčešće kod muškaraca u srednjoj i mlađoj životnoj dobi. Tipični simptomi u početku bolesti  su bol u ledjima i jutarnja ukočenost. Ne zna se tačan uzrok bolesti, a lečenje se uglavnom svodi na simptomatsko lečenje bolova i ukočenosti. Bolest zahvata pretežno male zglobove i diskuse na kičmi i sakrilijačne zglobove. Zapaljenske promene napreduju i vremenom dovode do okoštavanja i potpunog gubitka pokretljivosti  kičme i karlice. Kičma okoštava celom dužinom i dobija izgled bambusovog štapa. To dovodi do potpunog gubitka bilo kakvih pokreta u vratu i krstima. Zbog okoštavanja kičma se krivi napred, pogrbljava se, javlja se prinudan pognut stav tela koji se kod jednog broja pacijenata pogoršava do tačke da pacijenti ne mogu da se isprave i da podignu glavu da bi gledali napred. U ovoj fazi u kojoj je normalan život potpuno poremećen u obavljanu svakodnevnih životnih aktivnost, a da ne pričamo u obavljanu posla. Pacijenti tada imaju samo jedan zahtev, da se isprave i da mogu da gledaju pravo napred.
U ovoj fazi bolesti jedino lečenje je hirurško lečenje. Hirurškim putem se okoštali deo kičme u vratu razlabavljuje i mobiliše, a potom se u korigovanom ispravljenom položaju ponovo fiksira šrafovima i šipkama. Pacijenti ponovo dobijaju normalan uspravan stav tela i glave i time su ponovo sposobni da normalno žive i rade.

Slika istog pacijenta pre i odmah posle operacije, gde se vidi da nakon operacije može da gleda normalno pravo napred, što je pre operacije bilo nemoguće.

Pacijent i posle 13 godina živi potpuno normalno. Na intraoperativnom snimku se vide šrafovi, šipke i mesto gde je kičma kontrolisano „zalomljena“ i vraćena unazad, a potom u tom položaju  fiksirana. RTG snimci pokazuju pogrbljenu kičmu i glavu pre operacije i urednu poziciju šarafova, pločica i šipki sa korigovanom pozicijom glave i vrata, nakon operacije.