Uzroci i lečenje išijasa – dr Marko Aleksić

Išijas uzroci - Atlas bolnica

Doktor Marko Aleksić – specijalista spinalne hirurgije govorio je o uzrocima, lečenju i bolovima kada je u pitanju  išijas za Link Tv.

Šta je najčešći uzrok išijasa?

Kada se desi išijas sumnjamo da postoji neko oboljenje u slabinskoj kičmi. Nešto što je najčešće a vezano je za išijas je diskus hernija u preko 90% slučajeva.

Šta je diskus hernija?

Diskus hernija je curenje mekanog jastučića između pršljenova koje onda pritiska nerv pozadi, na našoj kičmi a pošto ti nervi grade spletove koji oživčavaju naše noge onda se taj bol širi niz noge.

dr Marko Aleksić - Atlas bolnica
dr Marko Aleksić – spinalni hirurg

Da li neko pogrešno ponašanje, kao što je dizanje teškog tereta ili aktivnost fizički nespremnih osoba, može prethoditi išijasu?

Nemamo jasno definisane faktore i neke znake koje bi prepoznali pre nego što išijas nastane. Sam išijas je znak nekog oboljenja ili neke povrede. Može da bude uzrok povreda, ali i ne mora.

Da li deca mogu dobiti išijas?

Mnogo ređe od odraslih ali je moguć išijas i kod dece. Kod dece se retko javljaju oboljenja intervertebralnog diska ali može i to da se desi.

Da li je potrebno da se pacijent odmah javi lekaru ukoliko oseti bol izazvan išijadikusom?

Diskus hernija

Ne, nije neophodno da se odmah javite lekaru usled ovakvog bola. Potrebno je preduzeti neke osnovne mere prevencije. Prvo neki odmor koji ne treba da traje dugo. Moderna medicina kaže da nema uležavanja kod išijasa, dovoljno je odmoriti jedan do dva dana. Svakako se preporučuju lekovi protiv bolova koji su ujedno u grupi lekova protiv inflamacije, znači nesteroidni-anti inflamatorni lekovi uz neke mišične relaksante. To je neka osnovna terapija kod išijasa, a prvo je da se čovek odmori.

Kada je neophodno posetiti lekara?

Ukoliko bol ne prestaje u narednih nekoliko dana onda treba posetiti lekara, može biti i lekar opšte prakse da da osnovnu terapiju, medikametima. Ukoliko to ne pomogne, dakle ukoliko bol ne prođe onda treba nastaviti sa fizikalnom terapijom i javiti se specijalisti.