Doktor Nemanja Zarić operiše hemoroide THD metodom

Retko ko od nas tokom svog života barem jednom nije imao problem sa hemoroidima. Neprijatnost dok sedimo, svrab, čak i bol, česta su pojava posebno u novije vreme jer tokom dana duže sedimo. Kretanje smo sveli na minimum a i nepravilno se hranimo. Da krenemo od anatomije, koja kaže da su hemoroidi normalan deo završnog dela analnog kanala.

Dr Nemanja Zarić: „Hemoroidi su suštinski vene, koje imaju važnu funkcionalnu ulogu u finoj regulaciji stolice. Kada dođe do oboljevanja hemoroida onda govorimo o hemoroidalnoj bolesti koja mora da se leči, bilo konzervativno lekovima, bilo hirurškim putem“. Doktor Nemanja Zarić je specijalista opšte hirurgije i u Atlas bolnici izvodi operacije hemororida THD metodom.

dr Nemanja Zarić - operacija hemoroida
Dr Nemanja Zarić – opšti hirurg Photo: Alo.rs

Šta su uzroci koji dovode do oboljenja hemoroida

Dr Nemanja Zarić: „Osnovni razlog zašto uopšte dolazi do pojave hemoroidalne bolesti – hemoroida, jeste povećan pritisak u završnom delu debelog creva, odnosno u analnom kanalu.

Ko najčešće oboljeva od hemoroida?

• Taj problem se dešava kod ljudi koji imaju hroničnu konstipaciju, odnosno  zatvor ili koji imaju hroničnu dijareju.
  • Dešava se i kod trudnica, zbog povećanog pritiska unutar trbuha za vreme trudnoće pa samim tim i u završnom delu debelog creva i u analnom kanalu.
  • Takođe se dešava i kod ljudi koji dugo sede, na primer IT sekotor, programeri, administrativni radnici i šalterski službenici najčešće.

„Dakle bilo koji razlog koji dovodi do pojave tvrde stolice, kao što je neadekvatna ishrana, neunošenje dovoljne količine vlaknastih materija. Ishrana je jako važna i u terapiji hemoroidalne bolesti  koja dovodi do povećanog pritiska unutar analnog kanala, može da dovede do pojave bolesti. Smatra se da će  75% odraslih osoba nekad u životu  iskusiti neke od simptoma vezane za hemoroidalnu bolest“.

Hemoroide delimo na spoljašnje i unutrašnje. Hirurški se leče samo unutrašnji.

Glavni simptom da sa njima nešto nije u redu jeste krvarenje.

Dr Nemanja Zarić: „Postoje četiri gradusa hemoroidalne bolesti, kada govorimo o unutrašnjim hemoroidima i onih u poodmaklom stadijumu, kada  može doći do prolabiranja, odnosno kako se kaže,  ispadanja hemoroida. Ako hemoroidi ispadnu pa se još i uklješte, e onda oni mogu i da bole. Dakle, ono što je bitno jeste da kada se primeti krv na toalet papiru, što je najčešći simptom,  odmah se treba obratiti lekaru jer ta krv ne mora da bude samo od hemoroida, mogla bi da bude od nekih ozbiljnijih stanja i bolesti, tako da to ne treba  zanemariti i odlagati“.

Ukoliko vidite svetlo crvenu krv onda je ona posledica oboljenja hemoroida jer je to venska krv.  Ako reagujete na pojavu prvih simptoma  i odmah se obratite lekaru, terapija je jednostavnija i u većini slučajeva problemi mogu da se reše bez operacije.

THD - hemoroidi

Razlika između klasične operacije i THD metode

Dr Nemanja Zarić: „U zavisnosti od stadijuma, hemoroidi mogu da se leče konzervativno ili hirurški. Konzervativno, lokalnom primenom različitih krema i masti koje se nanose, kao i uzimanjem nekih lekova koji za cilj imaju da povuku, da tako kažemo, krv iz vena. Da ne zaboravimo, hemoroidi su vene i ništa drugo.

Kada to ne daje rezultate ili kada je bolest već odmakla, onda imamo više različitih opcija hirurškog lečenja. Klasična operacija hemoroidalne bolesti podrazumeva podvezivanje hemoroidalne arterije uz odsecanje obolelog hemoroida. To je klasična metoda koja se decenijama primenjuje, možda  i duže. Sada postoje nove metode lečenja hemoroida koje se primenjuju i u svetu, a i kod nas u opštoj bolnici Atlas. To je THD metoda. Kada je u pitanju THD metoda, nema odsecanja hemoroida, već se radi nešto što se zove podvezivanje hemoroidalne arterije. THD metoda lečenja je prihvaćena kao standard lečenja hemoroidalne bolesti u opštoj bolnici Atlas“.

Zašto je za pacijenta bolje i komfornije da se podvrgne lečenju hemoroida THD metodom

Dr Nemanja Zarić: „Suštinska razlika je u onome što sam malo pre pomenuo, nema odsecanja hemoroida. Samim tim nema ranjavih površina koje bi u post-operativnom toku mogle biti  izvor problema ili komplikacija za pacijenta u smislu bolova pre svega i dugotrajnog oporavka. THD metodom se vrši podvezivanje arterije, koja doprema krv do određenog hemoroida. U slučaju da su hemoroidi u kasnijim stadijumima, odnosno gradus tri ili gradus četiri čak, onda se radi nešto što se zove mukopeksija, odnosno sam hemoroid se šije i vraća na mesto na kome bi trebalo da bude.

Period oporavka nakon operacije hemoroida

Period oporavka traje 6 – 8 nedelja, kada bi trebalo da se potpuno povuku hemoroidi. Podvezivanjem arterija hemoroidima  onemogićili ste dotok krvi- dakle one nemaju čime da se napajaju i posle 6 – 8 nedelja će se povući. Većina ljudi ima 6 hemoroidalnih arterija, odnosno  između  5 –  8. Standardno se podrazumeva da će se tokom operacije podvezati svih šest hemoroidalnih arterija čime ćemo lišiti pacijenta muka na duge staze“.

Da li se hemoroidi vraćaju nakon operacije

Dr Nemanja Zarić: „Hemoroidi mogu da se vrate jer postoje različite anatomske varijacije. Možda neko ima osam takvih arterija. Ukoliko dođe do takve situacije nekada kasnije tokom života, to ne zahteva dodatnu hiruršku intervenciju, već može da se reši konzervativno“.

Dr Nemanja Zarić  je ovladao THD metodom i uspešno je primenjuje  u Atlas opštoj bolnici.

Dr Nemanja Zarić: „Ja sam lično bio na obuci u Rimu, kod profesora Rata. On je apsolutno autoritet za operaciju hemoroida THD metodom i ima nekih 2.000 operacija iza sebe.

Šta znači THD?

Dr Nemanja Zarić: „THD znači trans analna hemoroidalna dearterijalizacija. I koliko god zvučalo komplikovano nije. Trans analna znači da se radi kroz anus, hemoroidalna je jasno, dearterijalizacija znači da podvezujemo arteriju“.

Pacijent je imao obolele unutrašnje hemoroide i došao je kod lekara. Interesuje nas kako se određuje da li ćete ga operisati na klasičan način ili THD metodom.

Dr Nemanja Zarić: „Da bi se postavila dijagnoza pregled je nužan. To je anoskopski pregled prilikom kojeg se koristi jedan mali instrument- anoskop. Anoskopom se ulazi u analni kanal da bi mogli da vidimo o čemu se radi. Često ili relativno često se desi da pacijenti nemaju samo problem sa hemoroidima. Pacijenti imaju neki udruženi problem iz domena proktološke hirurgije, kao što su na primer analna fisura, analna fistula ili hipertrofični papili. Tada moramo malo da korigujemo pristup. Kada se radi samo o hemoroidima, onda moramo da se opredelimo na osnovu nalaza, da li će se raditi klasična operacija ili THD metoda. THD zaista može da se radi u velikoj većini slučajeva.  Nekada je potrebno prvo pacijenta konzervativno lečiti, pripremiti ga, malo ublažiti taj lokalni nalaz, pre nego što se operiše“.

thd doppler operacija hemoroida

THD medota je već standard u Atlas opštoj bolnici. Veliki broj pacijenata operisan je ovom metodom. Brzo su se oporavili i zaboravili na probleme koji su  bili vrlo neprijatni.

Dr Nemanja Zarić: „Sada operišemo pacijenta starog  36 godina, koji je došao zbog problema sa hemoroidima, zbog krvarenja pre svega. Na pregledu smo ustanovili da ima hemoroide gradusa tri, tako da smo se opredelili u dogovoru sa pacijentom  da mu uradimo THD proceduru danas.

Procedura će trajati oko pola sata. Pacijent će biti  u opštoj anesteziji  i u toku dana će moći da ide kući. Tačnije za nekoliko sati, kada vidimo da je  sve prošlo u redu,  da nema  krvarenja kao neke prve post operativne moguće komplikacije, onda ćemo ga pustiti kući. Na prvu kontrolu pacijent će doći za 14 dana. Druga kontrola je negde za mesec dana  i to je standardno. Naravno ako bude nekih eventualnih komplikacija koje su uvek moguće, viđaćemo se i ranije ali standardno pacijent dolazi nakon 14 dana na prvu kontrolu. I potrebno je 6 do 8 nedelja da se potpuno povuku hemoroidi. Nakon osam nedelja kažemo da je problem u potpunosti rešen.

Ceo prilog možete pogledati klikom na link OVDE.

Iako se ova metoda radi u nekoliko ustanova u Srbiji, pacijenti za nju saznaju tek kada dođu na pregled. Kada lekari potvrde da se u konkretnom slučaju može primeniti  THD metoda,  pacijenti se za nju najčešće opredeljuju, jer im obezbeđuje  vrlo brzo rešenje problema hemoroida i nakon intervencije  oni su potpuno izlečeni.

Cena operacije hemoroida THD metodom u Atlas opštoj bolnici iznosi 135.000 dinara i svi troškovi su uključeni u ovu cenu.