Lečenje bolesti debelog creva savremenom kolorektalnom hirurgijom

Kolorektalna hirurgija

Šta je kolorektalna hirurgija?

Dijagnostika i lečenje bolesti tankog, debelog, rektuma i anusa kolorektalnom hirurgijom su danas jedna od najčešćih intervencija uopšte.

Kolorektalna hirurgija podrazumeva pregled creva i hirurški tretman hemoroida, karcinoma i drugih bolesti. Hirurškim putem se obavljaju incizije, ekscizije, uklanjanje polipa, adenoma i bradavica.

Takođe, obavlja se biopsija (uzimanje uzorka za patohistološki pregled) čiji se rezultati dobijaju u roku od nekoliko dana.

Kolorektalna hirurgija primena

Kolorektalna hirurgija se primenjuje kod hroničnih upalnih bolesti creva kao što su Kronova bolest i ulcerativni kolitis, zatim degenerativne bolesti i rektalni prolaps.

Karcinom debelog creva i lečenje

U Srbiji se svake godine otkrije oko 4000 novih slučajeva karcinoma debelog creva, što ga čini
drugim po učestalosti, odmah iza karcinoma pluća. Smatra se da je nepravilna ishrana glavni
uzrok nastanka karcinoma debelog creva, uz stres i genetsku predispoziciju. Prvo se pojavljuju
oštećenja sluzokože debelog creva, zatim različite vrste kolitisa. Usled zastoja krvi u zidu
debelog creva mogu se pojaviti varikozne promene i hemoroidi, da bi se nakon dužeg perioda
izlaganja tkiva toksinima pojavili polipi ili karcinom.

Laparoskopske operacije debelog creva

Među operacijama debelog creva najčešće se radi o odstranjivanju dela creva usled karcinoma, uklanjanju hemoroida ili polipa. Operacijom karcinoma debelog creva otklanja se deo creva koji je zahvaćen karcinomom, a preostala dva dela creva se spajaju. Pored karcinoma uklanjaju se i najbliže limfne žlezde preko kojih se karcinom širi dalje po telu.

Vrsta operacije i propratna terapija (radioterapija i hemio terapija) zavise od pozicije karcinoma, njegovog stadijuma i opštog stanja organizma. Kada god je to moguće primenjuje se minimalno invazivna metoda (laparoskopija), koja je za pacijente znatno komfornija. Kroz male rezove, od nekoliko milimetara, se uvlači laparoskop sa kamerom i ostali instrumenti, nakon čega ostaju minimalni ožiljci.

Oporavak pacijenta je nekoliko puta kraći, a rizici od komplikacija su minimalni.
Uklonjeni karcinom dalje pregleda patolog koji utvrđuje gradus ćelija iz uzorka, odnosno stadijum razvoja bolesti. U slučaju karcinoma rektuma nekada se primenjuje kolostomija (uklanjanje debelog creva), jer je teže ostaviti delove zdravog creva koji se mogu spojiti. Kod karcinoma rektuma i anusa se uklanja i okolno masno tkivo sa limfnim čvorovima kako bi mogućnost vraćanja bolesti bila svedena na minimum.

Oporavak nakon operacije

U zavisnosti od oboljenja i lokacije bolesti, oporavak u bolničkim uslovima traje od dva do deset dana. Nakon operacije je potrebno da pacijent što pre počne da se kreće, kako bi se izbegle komplikacije vezane za zgrušavanje krvi. Pacijentima je na raspolaganju stručan tim za fizikalnu terapiju i rehabilitaciju koji pomaže pri kretanju i pruža potrebnu edukaciju.

Nakon izlaska iz bolnice neophodno je pridržavati se saveta vezanih za održavanje higijene i ishranu.

Lekari će pacijentu prepisati lekove protiv stvaranja krvnog ugruška i bolova, a često je potrebno nošenje specijalnih elastičnih čarapa.

Bolnica za XXI vek

Operacije karcinoma debelog creva su zahtevne u pogledu stručnosti hirurga i opremljenosti hirurške sale. Zahtevaju veliku preciznost i posvećenost, a neretko traju i po četiri-pet sati. Atlas opšta bolnica je savremeno opremljena privatna medicinska ustanova, koja pruža usluge dijagnostike i hirurških intervencija na svetskom nivou.

Put pacijenta od prvog kontakta sa našim call centrom do operacije je kratak jer ne postoje liste čekanja, a lekarski pregledi, analize i sva potrebna dijagnostika se obavlja u roku od nekoliko dana.

Ovakav sistem, gde je pacijent centralna figura, pokazao se spasonosnim u brojnim slučajevima.

Za sva pitanja vezana za kolorektalnu hirurgiju zakažite konsultacije na telefon: +381 11 785 88 88.