Operacija kile je jedini način izlečenja

Operacija kile

Kila ili hernija je često oboljenje koje se ne može lečiti u kućnim uslovima upotrebom lekova ili prirodnih preparata! Hernija ne može da prođe sama od sebe, već se leči isključivo hirurškim putem. Mogu da se jave u svakom uzrastu, ali su najčešće u trećem dobu. Razlog tome što tkiva koja su podložna stvaranju propusta za kilu starenjem postaju sve slabija. Čak trećina muškaraca tokom života dobije kilu, dok je kod žena to znatno ređa pojava. Sklonost ka ovom oboljenju je nasledna i vrlo vidljiva kroz generacije.

Šta je kila?

Kila predstavlja prolazak organa iz trbušne duplje, gde mu je prirodno ležište, kroz otvor na trbušnom zidu na mestu slabosti struktura koje ga čine. Te slabosti u trbušnom zidu mogu biti urođene ili stečene (usled fizičkog napora ili kao posledica operacije). Kroz kilni otvor najčešće izvire deo trbušne kecelje, tanko i debelo crevo ili želudac. Kila se prepoznaje kao manje ispupčenje na trbuhu. Obično se nalaze u predelu prepona, pupka ili na mestu prethodne operacije trbuha. Mogu biti različitog porekla i položaja. Mogu da se vrate nakon već urađene operacija uklanjanja.

Simptomi

Pacijenti se najčešće javljaju zbog bola u predelu gde se kila nalazi i primetnog potkožnog otoka. Otok postaje primetniji i bolniji prilikom naprezanja, dok se smirivanje može uočiti tokom ležanja. Kada se u kilnoj kesi nađe organ simptomi su najsličniji poremećaju funkcije tog organa. Tegobe, koje su uobičajene kod prisustva kile, ne ugrožavaju život i retko je potrebna hitna intervencija.

Moguće je da kila bude unutrašnja i da se spolja ne vidi. One se teže dijagnostikuju, a prate ih bolovi, potreba da se često menja položaj tela, mučnina, povraćanje i opstipacija. Ako se radi o uklještenom organu kroz koji prolazi hrana, ukoliko se ne leči, pacijent može da bude u opasnosti. Simptomi ne moraju da imaju veze sa veličinom kile. Kod nekih pacijenata su kile veoma velike, ali ne pokazuju skoro nikakve simptome.

Operacija kile

Radi se o hirurškoj intervenciji koja je jednostavna i rutinska. Može da se obavi na klasičan način u opštoj ili lokalnoj anesteziji, u zavisnosti od veličine i mesta. Poželjno je da se operacija kile obavlja ubrzo po utvrđivanju, odnosno da se ne čeka dugo na njeno uklanjanje. Vremenom kila postaje veća, bolnija i više sklona komplikacijama u vidu priraslica koje smanjuju verovatnoću da se organ vrati na svoje mesto.

Operacija kile u Atlas bolnici

Nakon vraćanja organa na mesto u trbušnoj duplji, hirurzi će rekonstruisati defekat na trbušnom zidu putem mrežice od biomaterijala. Kroz mrežicu prorasta vezivno tkivo i tako se sprečava njeno ponovno javljanje. Ovi materijali su veoma pogodni jer intervenciju i oporavak čine udobnim i bezbolnim. Operacija kile je pogodna i za veoma stare pacijente jer se koriste minimalno invanzivne metode i neškodljiva anestezija.

Ne čekajte komplikacije

Mnogi pacijenti, naročito oni stariji, se navikavaju na tegobe koje nosi kila i izbegavaju operaciju. Na taj način kvalitet njihovog života dosta slabi, a vremenom se stvaraju preduslovi i za brojne komplikacije. Planiranjem operacije značajno se smanjuje operativni rizik. Dobra i detaljna komunikacija između pacijenta i hirurga omogućava da hirurg bude na vreme upoznat sa drugim bolestima koje mogu da izazovu komplikacije.

Tim specijalista opšte hirurgije pri Atlas opštoj bolnici savetuje da blagovremenim javljanjem lekaru osigurate bezbedno uklanjanje kile.

U Atlas opštoj bolnici se obavlja operacija kile najsavremenijim metodama. Bolnica raspolaže sa četri operacione sale i odličnim smeštajnim kapacitetima. Stručan tim lekara vam je na raspolaganju za sva dodatna pitanja.