Hemoroidi

Šta su hemoroidi?

Hemoroidi su normalna anatomska vaskularna struktura u analnom kanalu. Delimo ih na spoljašnje i unutrašnje. Kada su upaljeni daju znake i simptome hemoroidalne bolesti. Unutrašnji hemoroidi se pojavljuju unutar analnog kanala. Kada su manje izraženi ne mogu se videti ili napipati spolja. U većini slučajeva ne zahtevaju hirurško lečenje.Spoljašnji hemoroidi se pojavljuju ispod kože na samom početku analnog kanala. Za razliku od unutrašnjih hemoroida mogu biti izuzetno bolni prilikom defekacije.

Šta je hemoroidalna bolest?

Hemoroidalna bolest predstavlja proširene ili upaljene vene u završnom delu debelog creva i oko anusa. U zavisnosti od stepena uznapredovalosti bolesti, upala unutrašnjih hemoroida se klasifikuje u četiri stepena.

PRVI stepen

Blago uvećani hemoroidi, sa ili bez krvarenja, koji se ne mogu videti spolja. U većini slučajeva ne zahtevaju hirurško lečenje.

DRUGI stepen

Hemoroidi koji prolabiraju kroz analni kanal prilikom defekacije ili težeg fizičkog napora i koji se vraćaju spontano. Hemoroide drugog stepena možete osetiti kao male čvoriće, veličine klikera nakon velike nužde koji se sami vraćaju. U nekim slučajevima se moraju hirurški lečiti.

TREĆI stepen

Veći hemoroidi koji prolabiraju kroz analni kanal, ali se ne vraćaju spontano. Hemoroidi trećeg stepena mogu biti veličine klikera, ponekad i veći; možete imati jedan ili više uvećanih hemoroida; nisu toliko bolni, ali se neće spontano vratiti; možete ih sami rukom vratiti kroz analni kanal ili je potrebna intervencija lekara. U većini slučajeva zahtevaju hirurško lečenje.

ČETVRTI stepen

Hemoroidi koji su stalno prolabirani i koji se ne mogu reponirati. Hemoroidi četvrtog stepena mogu biti veličine jagode, pa i veći. Često krvare i bolni su.  Praktično u svim slučajevima zahtevaju hirurško lečenje.

Koji su uzroci hemoroidalne bolesti?

HRONIČNA KONSTIPACIJA

DUGOTRAJNO SEDENJE ILI STAJANJE

TRUDNOĆA

GOJAZNOST

NASLEDNA PREDISPOZICIJA

NEDOVOLJAN UNOS HRANE BOGATE VLAKNIMA

Koji su simptomi hemoroidalne bolesti?

Hemoroidalna bolest se može manifestovati različitim simptomima koji su slični simptomima drugih oboljenja u analnoj i perianalnoj regiji. Ukoliko imate neke od sledećeih simptoma, potrebno je da se javite lekaru na pregled:

BOLOVI U ANALNOJ REGIJI U TOKU VELIKE NUŽDE

POJAVA KRVI NA WC PAPIRU

SVRAB I OTICANJE U ANALNOJ REGIJI

TROMBOZA HEMOROIDA

Kako se postavlja dijagnoza?

Dijagnoza hemoroidalne bolesti se postavlja fizikalnim pregledom koji podrazumeva digitorektalni pregled i anoskopski pregled čime se može ustanoviti o kom stepenu hemoroidalne bolesti se radi. Eksperti naše klinike u oblasti kolorektalne hirurgije će Vam postaviti dijagnozu i doneti odluku o potrebi za nehirurškim ili hirurškim lečenjem.

Nehirurško lečenje hemoroidalne bolesti?

Ne leče se svi hemoroidi hirurški. Nehirurško lečenje hemoroida podrazumeva promenu životnih navika i navika u ishrani, ali i uvođenje specifične terapije. Ova terapija može ukloniti potrebu za hirurškim lečenjem, te je zato veoma važno da se javite specijalisti opšte hirurgije čim osetite simptome.

Nehirurško lečenje podrazumeva upotrebu lokalnih masti i krema, određenih lekova koji smanjuju protok krvi kroz hemoroide i obavezne izmene u načinu ishrane koje podrazumevaju unos veće količine tečnosti i hrane bogate vlaknastim materijama na prvom mestu.

Hirurško lečenje hemoroidalne bolesti?

Klasične hirurške metode uklanjanja hemoroida (hemoroidektomija) podrazumevaju preparisanje i odstranjenje hemoroidalnih čvorova i njihovo podvezivanje na tipičnim mestima.

Kod klasične metode postoji rizik od određenih komplikacija kao što su: otežani i produženi oporavak, jak stepen postoperativnog bola koji može da traje danima pa i nedeljama, oštećenje sfinktera, sužavanje anusa i slično.

Klasična hirurška metoda rešavanja hemoroida se radi u opštoj anesteziji, dok se savremene metode mogu izvoditi i u kratkotrajnoj intravenskoj analgo-sedaciji u kombinaciji sa lokalnom infiltracionom anestezijom.

Savremene metode lečenja su minimalno bolne, pa je samim tim i oporavak brz i pacijenti najčešće posle 24 – 48 h mogu da se vrate svojim svakodnevnim aktivnostima. Postoji nekoliko savremenih metoda lečenja:

THD – transanalna hemoroidalna dearterijalizacija

Operacija hemoroida THD metodom predstavlja najsavremeniji vid lečenja hemoroidalne bolesti kojom se bez reza podvezuju hemoroidalne arterije i rešavaju prolabirani hemoroidi. Transanalna hemoroidalna dearterijalizacija (THD) je minimalno invazivna hirurška metoda kojom se leče hemoroidi. THD metodu u našoj bolnici izvodi dr Nemanja Zarić.

Operacija hemoroida - THD metoda

LigaSure™

“Ligasure” metoda kojom se vrši radiofrekventna koagulacija proširenih krvnih sudova uz pomoć “Ligasure” aparata. Prednosti LigaSure metode su manji postoperativni bol, kraći boravak u bolnici, brži povratak normalnim aktivnostima.

Laserska hemoroidoplastika

Savremena tehnika lečenja hemoroidalne bolesti koja podrazumeva lasersku sklerozaciju proširenih hemoroidnih vena. Prednosti ove metode su: bez reza i operativnih rana, manji postoperativni bol, brže ozdravljenje, bez rizika od postoperativnog suženja završnog dela debelog creva, najbrži povratak svakodnevnim aktivnostima

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Hemoroidi

Eksperti iz oblasti: Hirurgija