Bronhoskopija

Bronhoskopija je direktno posmatranje dušnika i bronhija, koje se obavlja tankim i fleksibilnim instrumentom – bronhoskopom.

Bronhoskopija

Bronhoskopija dozvoljava neposredno sagledavanje i intervencije u unutrašnjosti traheobronhnog stabla.

U toku ove intervencije moguće je uzeti ispirak, bris i biopsije sluznice bronha i vidljive patološke lezije.

Sve procedure koje izvodi naš tim stručnjaka Atlas opšte bolnice izvode se u cilju daljih bakterioloških, citoloških, histopatoloških i imunohistohemijskih pregleda i sprovođenja terapije.

Zašto lekar izvodi bronhoskopiju?

Koristeći bronhoskop, lekar može da pregleda sve strukture koje čine vaš respiratorni sistem. To uključuje grkljan, dušnik i manje disajne puteve pluća, uključujući bronhije i bronhiole.
Bronhoskopija se može koristiti za dijagnozu:
• bolesti pluća
• tumora
• hroničnog kašlja
• infekcija

Vaš lekar može zahtevati bronhoskopiju ako imate abnormalni rendgen ili CT skener grudnog koša koji pokazuju dokaze o infekciji, tumoru.
Test se takođe ponekad koristi kao sredstvo za lečenje. Na primer, bronhoskopija može lekaru da omogući da vam uvede lekove u pluća ili ukloni predmet koji vam se nađe u disajnim putevima, poput komada hrane.

Priprema za bronhoskopiju

Lokalni anestetik u spreju nanosi se na nos i grlo tokom bronhoskopije. Verovatno ćete dobiti sedativ koji će vam pomoći da se opustite. To znači da ćete tokom postupka biti budni, ali pospani. Kiseonik se obično daje tokom bronhoskopije. Opšta anestezija je retko potrebna.
Potrebno je da izbegavate da jedete ili pijete bilo šta 6 do 12 sati pre bronhoskopije. Pre postupka, pitajte svog doktora da li treba da prestanete da uzimate:
• aspirin
• ibuprofen
• varfarin
• druga sredstva za razređivanje krvi

Povedite nekoga sa sobom na pregled  kao bi vas posle odveo kući ili dogovorite neki prevoz.

Postupak bronhoskopije

Jednom kada se opustite, lekar će vam umetnuti bronhoskop u nos. Bronhoskop prolazi od vašeg nosa do grla dok ne dođe do vaših bronhija. Bronhije su disajni putevi u plućima.
Četke ili igle mogu biti pričvršćene za bronhoskop za prikupljanje uzoraka tkiva iz pluća. Ovi uzorci mogu pomoći vašem lekaru da dijagnostikuje bilo koja plućna stanja koja imate.
Vaš lekar takođe može da koristi postupak koji se naziva ispiranje bronhija za sakupljanje ćelija. To uključuje prskanje fiziološkog rastvora po površini disajnih puteva. Zatim se ćelije koje se isperu sa površine sakupljaju i gledaju pod mikroskopom.

U zavisnosti od vašeg specifičnog stanja, lekar može pronaći jedno ili više od sledećeg:
• krv
• sluz
• infekciju
• otok
• blokadu
• tumor
Ako su vam disajni putevi blokirani, možda će vam trebati stent da ih održi otvorenim. Stent je mala cev koja se bronhoskopom može staviti u vaše bronhije.
Kada vaš lekar završi s pregledom pluća, ukloniće bronhoskop.

Potražite dodatne informacije iz oblasti: Bronhoskopija

Eksperti iz oblasti: Bronhoskopija