Endokrinologija

Endokrinologija se bavi poremećajima u radu žlezda sa unutrašnjim lučenjem,  kao i oboljenjima koja nastaju kao posledica tih poremećaja.

Prevencijom i lečenjem bolesti žlezda sa unutrašnjim lučenjem i metabolizmom u endokrinološkom centru u Atlas opštoj bolnici bave se iskusni endokrinolozi.

U sastav endokrinog sistema (sistem žlezda sa unutrašnjim lučenjem) ulaze: hipotalamus i hipofiza, štitasta žlezda (tireoidea) , paraštitaste žlezde (paratireoidne žlezde), pankreas (jedan deo), nadbubražne žlezde, jajnici i testisi.

Endokrinolozi imaju veliki značaj za otkrivanje uzroka gojaznosti, sprečavanje pojave metaboličkog sindroma, kontrolisanje i regulisanje telesne težine.

endokrini sistem - endokrinologija

Dijabetes i bolesti štitaste žlezde ali i druga stanja i bolesti: hiperlipoproteinemije, ili povećanje holesterola i trglicerida, gojaznost i poremećaji ishrane, metabolički sindromi, bolesti paraštitastih žlezda, nadbubrežne žlezde, hipofize, ženskih i muških polnih hormona, poremećaj gustine kostiju, osteoporoza, osteopenija spadaju u domen endokrinologije.

Dijabetes se danas ubraja među najčešća endokrinološka oboljenja, sa prevalencom u stalnom porastu. To je posledica modernog stila života i povećanja broja spoljašnjih etioloških činilaca, među kojima se posebno izdvaja gojaznostfizička neaktivnost i stres.

Endokrinolog je subspecijalista interne medicine koji leči pacijente od endokrinoloških i metaboločkih poremećaja.

Iskusni stručnjaci u Atlasu bave se prevencijom i lečenjem:

U laboratoriji Atlas opšte bolnice moguće je uraditi hormonska ispitivanja ( T3-trijodtironin, T4-tiroksin, fT3-slobodni T3, fT4-slobodni T4, TSH, Anti-TG At, Anti – TPO At, Tireoglobulin, PTH, Estradiol, FSH, LH , Prolaktin, Progesteron, Testosteron, 17-OH progesteron, ACTH , Kortizol, Adrenalin, Noradrenalin, Dopamin, Serotonin, Oksitocin, Aldosteron, HGH Hormon rasta, Eritropoetin )

Pored pregleda u Atlas opštoj bolnici izvode se i sve vrste hirurških intervencija: operacija štitaste žlezde, operacija pankreasa, barijatrijske procedure za lečenje gojaznosti sleeve gastrektomija kao i intragastrični balon.

Potražite dodatne informacije iz oblasti:Internistički pregledi – Endokrinologija

Eksperti iz oblasti: Endokrinologija